No em diguis que és un somni…

El sexe no és tan sols cosa d’homes

25 Febrer 2009 · 13 Comentaris

Malgrat que s’ha evolucionat molt en les darreres dècades, el tema sexe  continua sent un tema que porta cua. Fins no fa gaire ni se’n parlava i en canvi ara està tan omnipresent al nostre entorn (anuncis, sèries, pel·lícules, revistes…), que hem arribat a un punt on considerem que una persona que té sexe habitualment és afortunada mentre que qui no en té és algú desgraciat. Una idea molt  radical i errònia al meu parer. Hem passat d’un extrem a l’altra en poc temps. Començ a creure que el sexe està molt sobrevalorat i envoltat encara de molts prejudicis, pors i vergonya. Però vull  reivindicar que, tot i que ara a la dona se la té més present dins aquest tema, segueix sent un món força masclista, on pràcticament tot està ideat per homes i per als homes.

Per tant, s’agraeixen sèries de televisió a l’estil de Sexo en Nueva York on les dones són les que porten la veu cantant en quant a la seva sexualitat, malgrat que se l’hagi titllada de ser frívola. La força amb que s’han establert des de fa un temps al nostre país els tuppersex, sent la immensa majoria de clients dones, deu ser perquè a nosaltres també ens interessa el sexe.  Però és increïble com en l’àmbit social encara és tabú parlar de masturbació femenina, com crida l’atenció que una xerri obertament de certs temes i com segueix estant mal vist que una dona mantingui relacions sexuals d’una nit. Basta entrar a un Sex-shop per veure a qui va majorment destinat el gènere de la tenda, on segurament de totes les pel·lícules porno que hi pugui haver per vendre cap serà per a un públic exclusivament femení. Mai està de més, per tant, que surti algú com Erika Lust i s’atreveixi a innovar dins una indústria que pertany només als homes. Aquesta directora i productora sueca de pel·lícules porno, que ja fa deu anys que viu a Catalunya, aposta per un tipus de films pornogràfics més moderns, de qualitat, per a dones i amb argument. Potser amb el temps aconseguir la igualtat entre homes i dones en tots els terrenys, inclòs el sexual, acabi per deixar de ser una simple utopia.

Per a més informació podeu veure l’entrevista que va fer Albert Om a Erika Lust al programa El Club de TV3 ja fa prop d’un mes.

 

Categories: Actualitat

13 respostes fins ara

  • Patry // 25 Febrer 2009 a 14:26 | Respon

    como fue mi frase? algo asi como: “el sexo es demasiado guarro como para compartirlo con cualquiera”. Seguramente no tiene mucho que ver con tu entrada pero que pancha me quedé…

    bien por aqui bien, tengo un blog de viajes donde pongo cosillas para mantener informada a la gente que quiera echar un vistazo. Ahora mismo estoy que me caigo de sueño, esperando a Juan para cenar, esto es muy diferente pero como me solo tengo findes y poco más para salir y mirar algo, no es lo mismo de turismo que residir, pase lo que pase en Junio me vendré en Agosto en plan relax, y disfrutaré más el territorio, pero la gastronomia ya me voy enterando ya.. arroces, vegetales, pescados currys… no se privan de nada xD muy rico.

    se nota que estoy cansada.. que mal escribo xD nada era para decirte que ya sabía desde hace tiempo que andabas liada, dont worry, es raro que no hayas comentado nada de la siguiente parte de sexo en nueva york (al hilo del tema aunque lejano) están rodándola? en proyecto? por ahi anda… a mi me gustó la película, no me la esperaba asi.

  • Jesús M. Tibau // 25 Febrer 2009 a 16:05 | Respon

    una faceta més de l’activitat humana, molt important, però no imprescindible per a aconseguir la felicitat

  • Montse // 25 Febrer 2009 a 22:49 | Respon

    Ei, doncs jo ja procuraré obtenir una pel·li d’Erika Lust (cognom molt significatiu!). Fa temps que tinc ganes de mirar un film pornogràfic però que sigui BO i que ofereixi una visió realista sobre com fem sexe les dones. La pornografia imperant ha fet molt de mal: després els homes es pensen no sé què i acaben tenint la paella pel mànec… :)

    Jo de pas et recomano la visita, quan siguis a Barcelona, a una botigueta meravellosa a la plaça Vila de Madrid, es diu Le Boudoir (hi ha una altra al Boulevard Pedralbes, però més petita) i és tot un món. Els emprovadors són dignes de princesa, la roba interior que tenen és magnífica. I també hi vénen joguines, llibres i altres capricis.

    Petons a Palma i gaudeix de les ensaïmades i de la xocolata del Bar Bosch per mi.

  • XeXu // 25 Febrer 2009 a 23:22 | Respon

    No ho entenc massa bé això de les pel·lícules porno per dones, la veritat. Si em dius que es poden fer pel·lícules eròtiques de qualitat, i destinades a dones, em sembla molt bé, i m’alegro de que el mercat es diversifiqui. Però el porno és porno, i és una porqueria, i segurament ho seguirà sent el faci qui el faci. Com pot tenir argument una pel·lícula porno? No la mires per això, la mires perquè la gent hi surt practicant sexe un 90 % del temps, que és el 90 % que et pot interessar.

    A veure, que no hi tinc res en contra, però que no crec que sigui un gènere que calgui millorar, en tot cas, potser no deixar tant les dones com objectes, però suposo que ja hi ha pel·lis on les dones porten la veu cantant, però em semblen exactament iguals.

    Pels altres temes sí ue t’he de donar la raó, ja és hora que la mentalitat humana, almenys la de la nostra terra, vagi fent passos endavant en aquests temes.

  • caterina // 26 Febrer 2009 a 8:37 | Respon

    Patry: Yo no creo que el sexo sea guarro pero sí que estoy de acuerdo que es algo que no debería compartirse con cualquiera, por lo íntimo que es. Quien lo haga, de todas formas, me parece bien, aunque creo que estamos llegando a un punto en que se está perdiendo mucho el romanticismo.

    Jesús M. Tibau: Llàstima que hi hagi gent que al sexe ho converteixi en una cosa imprescindible a la seva vida. Pens que és aquí quan pot començar a haver-hi un autèntic problema.

    Montse: Gràcies per la informació. I de seguida que pugui em prendré una ensaïmada i una xocolata a la teva salut, ja sigui al Bar Bosch o a Ca’n Joan de s’Aigo, que també hi vaig sovint ;)

    Xexu: Lust el que fa són films explicant una història, amb una fotografia molt cuidada però amb escenes de sexe explícit. Evidentment, les dones que surten com a protagonistes no són ni prostitutes, ni infermeres, ni amb professions per l’estil sotmeses als desitjos de l’home, sinó dones normals i corrents que mantenen relacions sexuals normals, relacions en que el seu plaer també compta.

    Besets!

  • Xitus // 26 Febrer 2009 a 17:40 | Respon

    Caterina, jo vaig veure l’entrevista amb la Lust (em sembla que encara no parlava català, 10 anys aquí, hola??) i em sembla bé la seva iniciativa. En Conrad Son també havia fet pel·lícules per l’estil (algun dia aconseguiré la samarreta que vaig veure un dia a un home que passejava per Venècia, i que lluïa amb orgull: SEXE EN CATALÀ). És evident que el porno actualment està pensat per l’home, i hauria de ser pensat a parts iguals, no?

  • Arqueòleg Glamurós // 26 Febrer 2009 a 17:43 | Respon

    LA única forma que té el patriarcat per doemsticar a la dona com a mitjà de reproducció social és imposar un tabú social sobre la seva sexualitat per tal que aquesta sigui un monopòli privatiu d’un home.
    La prova d’això es que en molts països ultra-homòfobs, el lesbianisme no està catsigat, aj que no es plantegen ni com a hispòtesis que una dona pugui mantenir relacions sexuals al marge d’un falus!

  • Aighash // 26 Febrer 2009 a 21:06 | Respon

    A veure, jo penso que el sexe no és ni l’element clau del romanticisme ni tampoc penso que sigui exclusiu d’una situació romàntica. Per mi sí que ho és, però no puc generalitzar-ho. Mentre no perdem nosaltres el romanticisme, que els altres facin el que vulguin ^^. El que sí que és veritat és que hi ha molta dona que ni coneix el que és un orgasme en carn propia i encara menys dones que l’hagin aconseguit en parella. Normalment els nois tenen més informació i no recorren a revistes juvenils (que ni quan era adolescent en comprava, perquè… déu meu quina… merda, podia corregir faltes de gent que em triplicava l’edat), està per tot arreu. Una masturbació femenina… pfff t’alegres tu sola amb la teva imaginació i els teus mitjans, descobrint la sopa d’all. Poc a poc s’està sortint d’aquest tabú, però costa molt, l’home sempre domina. Conec noies de la meva edat que han tingut diverses parelles i que no han arribat mai a l’orgasme. La cultura en què vivim no ens sol tenir en compte més que com a forat per descarregar estrés. De fet la majoria de pel·lícules (com molt bé dius tu, Caterina) només es té en compte el plaer de l’home i si la dona no disfruta, què més dóna. De fet estic bastant d’acord amb les afirmacions d’Arqueòleg Glamurós.

    Sobre que el porno és una porqueria (pel comentari de’n Xexu), bé això suposo que accepta excepcions, desconegudes per mi, la meva cultura del porno és bastant limitada, encara que conec gent que et podria posar bons exemples (a mi me’ls han donat, encara que no he anat a comprovar-ho i la meva memòria és molt lenta). Crec que el fet que tingui argument no és una novetat, encara que s’agraeix. De fet molta pel·lícula eròtica és eròtica i no porno per l’argument. Una vegada vaig posar-me a mirar una peli porno i… pufff és que no és ni eròtic i les escenes són tan cutres i mal fetes que t’agafen tics als ulls. A més a més arriba un moment en que veus tanta carn perquè sí que mareja. Exemple de diàleg estúpid:
    - ¡Capitana!¡ El soldado Torpedo no se come la sopa!
    -¡No se preocupe sargento yo le motivo! Sin comer no se queda.
    -¡Oh sí capitana! etc etc etc

    Què és això? És tan poc… pufff. Algunes escenes de pel·lícules modosetes no porno posen molt més que veure carn movent-se perquè sí. Al Gran Leboski segons Jackie Treehorn (magnat del porno) el sexe està aquí -señala el cap-.

    I el què diu en Xitus del sexe en català, si la samarreta no es regala me la faig jo i la llueixo per la Baixa Saxònia. ¡Quanta raó! Igual és per la meva falta de coneixament però de porno en català n’hi ha menys que de porno amb argument. Visca el porno en català!

    Aixs, quantes tonteries juntes… crec que vaig a posar-me a treballar i deixar de fer el mongui.

    Per cert, gràcies per comentar al meu blog, si no, no m’hagués enrecordat d’entrar al teu i és una pena. Estic últimament una mica desubicada. Una abraçada

  • jordanayontney // 27 Febrer 2009 a 11:43 | Respon

    uuuuuh….no se pas si atrebir-me a fer cap comentari….jejejeje. Ja és ben cert que és un tema tabú… .Tema complicat o controvertit….Què és porno? Sexe explicit? Hi ha moltes pel·licules no pornogràfiques que en porten. El porno és groller? El que n’és fet per homes pel que s’ha vist ho és, perquè té una visió materialista, sexista i primitiva del sexe (no vull dir que tots els homes). El de dones fet per dones i envers a públic hetero…no n’he vist cap (i m’agradaria per a veure’n la qualitat) però probablement tindrà un aspecte més enriquidor i equitatiu. El porno lèsbic…fet per homes és força denigrant. El porno fet per dones destinat a dones que estimen dones….tema tabú…..se’n pot parlar sense que s’identifiqui amb un public masculí afamat? Doncs món, hi ha dones que realment no necessiten res fàl·lic per a ser felices en un entorn sexual i hi ha grans directores amb prou delicadesa. per a fer-ho.

    Però són consumidores de porno les dones? és per culpa de la oferta? o és la oferta que pateix per culpa de la demanda?

    Jo sincerament voto molt fermament per a pel·licules porno de SEXE TANTRIC. jejeje. Sexe dolç, espiritual, l’entesa perfecte entre una parella, entre un home i una dona (s’estimin o no) sense lluita de poders, entre parelles del mateix sexe. Un intercanvi energètic, de plaer i espiritual sense tabús ni mal rotllos… (queda molt heappy jijij) però jo trob que seria el més bonic de tots.

    Apa…que per a no voler fer cap mena de comentari…jajaja. Com una persiana me enrotllat.

    Salut!!

  • elveidedalt // 27 Febrer 2009 a 20:12 | Respon

    Buf! Ja veig que el tema dona de sí. A mi, ja em cansa opinar. Seguirem la Lust aquesta… Per cert, dueu un pentinat igual, no? No serà què…? ;-)
    ,

  • Cèlia // 28 Febrer 2009 a 19:57 | Respon

    Una entrevista molt interessant i uns comentaris intel·ligents.
    A mi la sensualitat m’encanta i el porno m’avorreix molt. N’he vist alguna vegada però fa anys que vaig dir prou! n’estic tipa! I el masclisme que hi ha darrere d’aquest negoci és d’escàndol! 8com tot el negoci relacionat amb el sexe, on criatures i dones no ens podem defensar!). però si mai tinc la oportunitat, abans de dir qualsevol cosa sobre aquesta directora, miraré alguna pel·lícula per poder opinar.
    M’ha encantat aquest post! Sempre tractes tots els temes amb delicadesa i valentia, dues coses que són molt d’agrair!

  • Antonia // 3 Març 2009 a 12:49 | Respon

    El sexo es algo fanástico, siempre que sea consentido y compartido con quién deseamos, aunque sea conuna misma. Pero está claro que siempre será más escandalosoo que sea una mujer la que lo pide, comenta, solicita… que un hombre. Pues bien, ¡cambiemos las reglas! ¡ Adaptémonos todos!Me parece fantástico que surjan mujeres como Erika que deseen dar una versión personalizada sobre el acto sexual, inventen historias más”femeninas” , pero creo que el porno puede ser interesante también para las mujeres, es decir podemos aprender de cosas que gusten y transformarla para nosotras, no tenemos que ser ni putas ni puritanas! Podemos tener sensualidad y sexualidad unidas con o sin romanticismo, podemos sentir y seducir de tantas formas! Y podemos crear muchas y diferentes formas de divertirnos sexualmente, así que, ¿quién nos lo va a impedir?

  • Queralbs // 4 Març 2009 a 10:22 | Respon

    Estic totalment d’acord amb el que dius. I, també en el sexe, les dones acabareu per superar els homes, com en tot.

Feu un comentari